Годишњи извештај о раду Школе 2019/2020.

Поштовани родитељи / старатељи

Знамо да су ових дана људи широм света збуњени, уплашени, несигурни, а да имају  потребу за безбедношћу и сигурношћу. Верујемо да поред бриге за своју децу, бринете и за вашу породицу, ваше старије, као и за старије комшије око вас. Инфомације које пристижу и којима сте преплављени, доприносе општем хаосу и може вам се  чинити да губите сваку тачку ослонца. Деца вам постављају бројна питања, тражећи додатну пажњу у жељи да поврате сопствени осећај сигурности, а вама се чини да они ништа не схаватају, да су им захтеви претерани, па се може десити да изгубите стрпљење.

Када наступи криза, попут ове, веома је важно да се не изгуби контрола над сопственим понашањем. Сетите се да деца пажљиво посматрају шта радите, посебно ако није у складу  са оним што причате.  Прво треба помоћи себи, наћи мало простора за себе, оставити по страни ваше мисли, процене, осећања, дистанцирати се и строго дозирати количину информација коју примате. Тек онда ћете бити спремни да вашем детету приближите ситуацију у којој смо се нашли, тако да они могу да је разумеју.

Када се са децом прича о  болести коју изазива корона вирус,  потребно је поћи од онога што дете зна и  осећа, и што запажа гледајући око себе. Препознате ли забринутост, не умањујте је, говорећи му да није страшно, већ реците да је то у реду. На тај начин пружате му подршку да искаже како се осећа. Ако је узнемирено, реците му да вам тако делује и питајте који је узрок томе. Када се дете смири, треба му помоћи да се изрази. Оно што ће вашем детету најбоље помоћи је ваше разумевање. Битно је детету, зависно од узраста, објаснните да ће све бити у реду ако се придржава свих предвиђених мера заштите, као и да су у случају заражавања, деца много отпорнија, због свих раније примљених вакцина и да се брзо опораве.

Никад није касно да дете активно /стварно/ слушате и помогнете детету да разуме сопствена осећања, без нуђења решења, јер га то може спречити да у потпуности изрази шта осећа. Иако немате одговоре на сва питања, важно је да будете искрени и да оно што причате, буде у складу са оним што радите. Покажите разумевање за то што им је досадно, за то што тугују јер не могу да се друже, да излазе напоље, да иду на тренинге, због нечега што и ми сами тешко прихватамо. То ствара осећај заједништва, боље расположење и негује веру да ће се заједно превазићи све што се деси. Лакше ћете прихватити све што се дешава,ако ситуацију у којој смо, схватите као прилику да додатно ојачате  ваш однос поверења са сопственим дететом.

Помозите детету да структурира своје време, на оно за праћење наставе, време одмора, израду домаћих задатака, време за игру, време за игру у коју су укључени и родитељи, као и време за комуникацију са старијим члановима породице /баке, деке/, што ће бити обострани извор радости.

Одвојите време за активности које ћете спроводити са својим дететом. Један од начина је и да заједно радите вежбе обликовања, било да их дете показује вама или ви њему. Фиичка активност је за њих веома важна, па то може бити одличан начин да се подигне енергетски ниво и јави осећај задовољства.

Важно је децу укључити у припрему појединих јела. Наравно, у складу са узрастом. Свако дете воли тај осећај укључености и добро ће се осећати због  сопственог доприноса.

Уколико ваше дете има неки хоби, подржите га, пропратите његов труд, похвалите плодове рада, дајте до знања да вам је важно то што је дететово поље интересовања.

Сетите се да смо се увек жалили на недостатак времена. Време се коначно успорило, а ово је нова прилика дата сваком од нас да схвати шта је оно што је заиста вредно у нашим животима. Пригрлите своју децу, искористите овај период социјалне изолације да ојачате ваше међусобне везе, свесни да тако радите најважнији посао на свету, учите их и на делу показујете шта је право значење речи породица.

Наша служба ће постављати садржаје који ће вас додатно оснажити, као и идеје за заједничко провођење времена, примере добре праксе и све оно што сматрамо да вам може бити од користи.

И ово ће проћи!

Психолог, 
Весна Баришић

 

 

УСПЕХ И ВЛАДАЊЕ УЧЕНИКА ПО РАЗРЕДИМА У ПРВОМ ПОЛУГОДИШТУ 2019/2020. ГОДИНЕ

Screenshot_2016-03-23-10-03-26 (1)