ПОГЛЕДАЈ ВИШЕ НА САЈТУ
ШКОЛСКЕ БИБИЛИОТЕКЕ
Добродошли на страницу школске библиотеке 🙂
О библиотекама
Отвори линк часописа о школској библиотеци
Свака библиотека је уређена збирка књига. Књиге и друга библиотечка грађа се сакупља, чува и даје на коришћење по одређеним правилима. Књиге се уводе у каталог по азбучном реду (наслова или имена аутора) по томе из које државе је писац, по томе да ли су у одређеној књизи песме, приче, да ли је то путопис, историјска књига, роман, бајка,..
Прве библиотеке настале су пре више хиљада година. Библиотеке су имали стари Египћани, Грци, Римљани, Александар Велики…
Школска библиотека је важан простор у свакој школи. Ту се могу пронаћи све лектире које ти требају и многа друга књижевна дела која не припадају обавезној лектири, белетристика за децу и одрасле, забавна књижевност, енциклопедије, стручна литература за наставнике, часописи и периодике. У читаоници библиотеке можеш да радиш групни рад, пано, презентацију за час, прочиташ неки занимљив часопис у време одмора, пронађеш на интернету едукативни садржај и још много тога. У библиотеци ради библиотекарка, она је особа којој се обраћаш када не можеш сам/сама да пронађеш неку књигу или ти треба нека друга врста помоћи.
О правилима понашања у библиотеци
Када уђеш у библиотеку увек се јави , пожели добар дан и обавести којим поводом си ту.
Постоје и нека правила која нису утврђена да би нам било лоше и да би нас гњавила, него да бисмо очували књиге и да би свима у овом простору било угодно 🙂 .
На вратима наше библиотеке истакнута су основна правила културног понашања.
И још понека …
Није лепо претурати по полицама. Библиотекар је уложио много времена и труда да их тако поређа.
Ако ниси сигуран у избор књиге, библиотекар је ту да ти помогне, учиниће то радо, само му се обрати.
Књигу коју одабереш прочитај. Не постајемо чланови библиотеке да бисмо се тиме хвалили него да бисмо читали књиге.
Књигу коју узмеш немој држати дуже од две недеље јер и други желе да је прочитају па чекају да је ти вратиш.
Одабрану књигу чувај тако што нећеш подвлачити, правити јој уши, хватати је рукама које нису чисте. Многи пре тебе читали су ту исту књигу, а читаће и многи после тебе. Због тога и постоје библиотеке. Књиге треба да трају што дуже и да буду у добром стању како би сви могли да их читају.
Ако ти се догоди да изгубиш или оштетиш позајмљену књигу није смак света и разлог да избегаваш библиотека. Дођи у библиотеку и договори се са библиотекарком о начину на који ћеш надокнадити књигу. За сваки проблем постоји решење.
Верујемо да ово врло добро знате и примењујете.
Уживајте у читању и видимо се у школској библиотеци сваког радног дана од 8 до 18,30 часова.
Вера и Ивана
школске библиотекарке
ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ
„Мој дека је био трешња“
Анђела Нанети
Роман „Мој дека је био трешња“ Анђеле Нанети у издању «Креативног центра» је топла породична прича коју нам приповеда њен главни јунак, дечак Тонино. То је прича о бакама и декама и њиховој важности у дечјим животима, сложеним породичним односима, али и прича о животу у граду и селу, важности природе за човека. Роман о љубави, несебичности али и отуђености и егоизму. Савремена и актуелна приповест блиска данашњој деци.
Трећаци и четвртаци су главни читаоци ове књиге, али и старији ученици могу уживати у њој.
Урош Петровић
„Мистерије Гинкове улице„
Загонетка је стара колико и сам човек. Уживање у њеном одгонетању немерљиво је и неки пут веће чак и од сласти самог решења. Да ли желиш да се опробаш у овом узбудљивом занату? Умеш ли ти да решаваш загонетке?
Ако волиш истраживања и мозгалице препоручујем ти роман Уроша Петровића, Мистерије Гинкове улице, праву књигу за тебе. Праву књигу за оне који желе да вежбају и провере своје вијуге. Ова књига нуди нове изазове за све одважне истраживаче и мудрице.
Кроз Гинкову улицу провешће те Марта, зеленокоса девојчица која живи у овој необичној улици и има још необичнији хоби – да открива тајне и решава мистерије. Постани јој пријатељ и пробај да решиш занимљиве и несвакидашње случајеве.
За њихово решавање је потребно елементарно познавање неких законитости о којима си учио у школи. Хајде да мало „мућнеш“ главом!
Мораћеш добро да размислиш да би дошао до решења. Некада се одговори на постављену загонетку чине тежим него што стварно јесу. Када наиђеш на неки нерешив проблем, ту је Марта. Она ће ти помоћи, и то на један тајанствен и занимљив начин.
Важна напомена: ако се плашиш мрака, змија, сенки скупи храброст и напред у Гинкову улицу пуну скровитих кутака и светиљки које благо трепере!
Ову сјајну збирку мистерија илустровао је маестрално непоновљивим цртежима Дејан Мандић. Ако волиш загонетке и занимљиве приче уживаћеш!
„Ми деца са станице Зоо„
Књига коју препоручујем свим тинејџерима за читање је Ми деца са станице зоо Кристијана Ф. Ову књигу би требало уврстити у обавезну лектиру, поготово данашњој омладини. Сви које знам да су прочитали ову књигу, нису остали равнодушни. Размишљали су о њој данима. Мислим да то и јесте циљ. Џаба деци држимо предавања о дроги, џаба су доктори који долазе и саветују, када су те приче за њих апстрактне, не дотичу их. Читајући ову књигу запитаће се сигурно желе ли такав живот.
Како препоручити и препричати ову књигу некоме ко је није прочитао? Речи које је описују су: дрога, Берлин, Хладни рат, железничка станица, проституција, педофолија, кућа на селу за скидање са дроге…
Прича о младој девојци Кристијани Ф. која има 13 година открива тужну страну нашег друштва. Прича нас наводи да нас у дрогу не уводи само друштво него изолација, становање у тужним, изолованим солитерима, потискивање дечје игре, међусобни лоши односи родитеља, изолација и малтретирање у школи… Кристијана Ф. је почела са лаким дрогама са 12 година, да би са 13 почела са хероином и почела се бавити проституцијом по клубовима како би зарадила за дрогу.
Посебно су упечатљиве слике Кристијане Ф. и њених пријатеља, од којих је већина завршила са иглом у руци на поду неког WC-а, мртви.
Цитат из књиге:
“ Очистила сам шприц у чаши воде, ставила сам дрогу у кашику за јогурт, попрскала је лимунском киселином, прокувала је, подвезала сам руку и тако даље. За мене је то било као другима када ујутру из навике запале прву цигарету… „
Књигу препоручујемo како деци тако и родитељима у овим сулудим временима!
„Мали принц“
Наш познати нобеловац рекао је да се знање стечено из књига назива ученост, а само властито искуство јесте мудрост. Ипак, свет књига нас води на она места до којих никада не бисмо стигли и кроз судбине својих ликова књижевност нас упознаје са животима људи које никада не бисмо упознали. Зато већина има једну књигу коју често и по ко зна који пут чита, тражећи у њој одговоре за разне проблеме у животу.
Пратећи Малог принца на путовањима од планете до планете, схватамо да он заправо описује разне карактере који нису на другим планетама, већ свуда око нас. Сваки човек је једна мала планета и један мали господар свог живота – и ратник, и тиранин, и фењерџија, и владар. Свако од нас је свој живот организовао као малу засебну планету и како својим животом влада, тако и планета изгледа. Нарочит утисак оставља једна горда ружа коју је Мали принц на својој планети волео и гајио, али која га је својом уображеношћу страшно вређала. Снага љубави и пријатељства коју је гајио према ружи била је јача и од ружине зле нарави и Мали принц јој се увек враћа, иако је прошао пола света. Ова прича нас учи о љубави, пријатељству и праштању, јер уколико неког заиста волимо, спремни смо да му опростимо и велике неправде које нам је нанео. Мали принц тихо и ненаметљиво прича и о смрти као коначном растанку, али као и у свакој бајци, оставља могућност да ниједан растанак није коначан и трагичан, јер свако осети када је сувише уморан и када је време да свој овдашњи живот настави на неком другом месту.
„Малог принца” свако другачије доживи. Некоме је он само раскошна бајка коју је написао веома маштовит приповедач. Многима је то књига о тајнама живота, о односу према људима, појавама, срећи и тузи. За многе ће једино остати нејасно како је могуће написати књигу од само педесетак страница која већ дуго представља ризницу искуства многим генерацијама и коју свако од нас схвати различито у другом животном периоду. Скоро сви које познајем прочитали су ову књигу. На неки чудан начин, мали наметљиви дечак са друге планете успео је да нађе пут до скоро сваке полице са књигама. И то је део његове магије…
Препоручујемо свима ову дивну књигу! А онима који су је читали, саветујем да јој се повремено врате. Све се мења, па и ми… Мали принц је то на време схватио…
Џеф Кини – “Дневник шоњавка“
Најбоља препорука за ову књигу, или књиге, јер су код нас објављене две од пет из овог серијала, је мој син, дванаестогодишњак, кога је тешко натерати да нешто прочита. Прошле године на Сајму књига купио је први део који се зове “Дневник шоњавка“ и прочитао га за два дана, а ове године , кад сам пошла на Сајам, рекао ми је да обавезно купим други део. И тако сам ја купила “Дневник шоњавка: дневник у стрипу 2, Родрикова правила“ и пошто је мој син ревносно прионуо на читање те књиге решила сам и ја да је прочитам и препоручим ђацима у својој школи, а и осталима.
Главни јунак овог романа је Грег Хефли који је добио од маме дневник кад је пошао у средњу школу (middle school), то је школа за децу узраста од 11 до 14 година. У првом делу пише о проблемима најмлађих ђака у школи где су и они старији, који се увелико брију.
На почетку следеће школске године добија од маме нови дневник и пише о догађајима од почетка школске године до божићнег распуста и ти записи чине “Дневник шоњавка 2“. Грег пише и илуструје своје доживљаје, па је то роман у стрипу и зато, ваљда, још интересантнији дечацима. Не сналази се добро у школи са друговима и наставницима, али о свом лошем осећању непријатним искуствима пише и црта са пуно хумора и то овај роман чини занимљивим. Он живи са родитељима и два брата, Менијем и Родриком. Због Родрика често испадне крив и за оно што није урадио. Грег се уз то плаши да Родрик не открије његову тајну са летњег распуста и то га мучи неколико месеци.
Ово је роман о ђачким проблемима, о покушајима да се са што мање труда ураде домаћи задаци, или препише од неког другог, о пријатељству, о родитељима који помажу деци да ураде школске задатке и желе да учествују у животу деце више него што понекад треба.
Ево како Грег пише домаћи из енглеског, извештај о прочитаној књизи: “До сада сам већ постао прави стручњак за писање тих извештаја. Све што треба да урадите јесте да напишете управо оно што наставник жели да чује, и све је решено. ‘Наишао сам на мноштво тешких речи у овој књизи, али сам их потражио у речнику и сад знам шта оне значе’.“ Кад је радио домаћи из биологије није успео да се извуче тек тако. “Знам да је требало да идем у библиотеку и ту као нешто шатро истражујем, али сам ја просто решио да то обавим на свој начин…Мајке ми, мислио сам да сам то стварно добро урадио. Али очигледно је госпођа Брекман стручњак за лосове или тако нешто, јер ме је натерала да одем у библиотеку и напишем рад скроз из почетка.“
Тако се нижу дани, задаци, савети родитеља и наставника. Грег учи да учи, учи се животу и одраста. На крају романа, кад се Родрик наљути на Грега, исприча својим ортацима о тајанственом несрећом случају, они пренесу браћи и сестрама, ови препричају друговима и сви детаљи се измене, прича постаје сасвим другачија и доноси популарност Грегу. Он постаје херој и по први пут у свом животу сазнаје како је то бити најпопуларнији клинац у школи.
Читајте ову књигу и уживајте, ја са нестрпљењем очекујем наставак Греговог дневника.
Зекерија Тамир
“ Моја невидљива другарица“
У едицији Свет је један објављена је изузетна књига преведена са арапског језика. На махове тужна, а истовремено дирљива прича о маштовитом петогодишњем дечаку из Сирије који свет посматра из посебног угла. Одрастајући тражи одговоре на многа питања. Зато ово дело треба читати лагано и веома пажљиво… Можда откријете колико је лепо тумарати бос по дворишту које се купа у светлост летњег сунца, грлити стабла дивље наранџе, причати са ветром, водом и једном невидиљивом другарицом… И открити зашто на све то заборавимо када одрастемо…
Рик Риордан- „Перси Џексон и богови Олимпа“
Крадљивац муње
Фантастичан свет античких богова, митолошких бића и чудовишта оживљава на улицама савременог Њујорка у тренутку када дванаестогодишњи Перси Џексон открива невероватну тајну о свом пореклу. Богови Олимпа су још увек међу нама, љуте сесвађају, сплеткаре и заљубљују у смрнике баш као у древна времена. Персијев отац, којег никада није упознао, један је од тројице најмоћнијих богова. Међутим, за младе хероје, од Херкула па до данас, ствари никада нису текле глатко. Перси се са пријатељима отискује у опасну авантуру у којој мора да савлада многа чудесна бића, да сиђе у најдубље кутке Хадовог царства и стане пред моћне богове, док као тешко бреме на леђима носи речи пророчанства да ће га издати пријатељ и да на крају неће успети да спасе оно што му је најважније.
Серијал о Персију Џексону
Књига I – Крадљивац муње
Књига II – Море чудовишта
Књига III – Титанова клетва
Књига IV – Последњи Бог Олимпа
100 novih naslova u našoj biblioteci
Za učenike I i II razreda osnovne škole | ||
Red. br. | Naslov | |
1. | 5 + genijus matematikus | |
2. | Avanture jedne jedinice | |
3. | Čajnik Žilberovog pradede | |
4. | Dan pun iznenađenja | |
5. | Dosadnjaković | |
6. | Glog | |
7. | Isidora i zub | |
8. | Jedno kraljevstvo za dve princeze | |
9. | Kopriva i bulke i druge poučne … | |
10. | Kupi mi, kupi mi! | |
11. | Mama koza i sedam jarića | |
12. | Moj najbliži sused | |
13. | Muzika traži uši | |
14. | Priča o dobroj metli | |
15. | Prosvećeni vuk | |
16. | Roda radosti | |
17. | Strašna boca | |
18. | Tajna kontrolnog zadatka | |
19. | Tvrdi kolačić | |
20. | Vikinzi dolaze | |
21. | Ne bi …da budeš Kleopatra | |
22. | Ne bi …da istraž. s Markom Polom | |
23. | Ne bi …da..udata za Henrija VIII | |
24. | Ne bi poželeo da živiš u Pompeji | |
25. | Ne bi…da budeš asirski vojnik | |
26. | Ne bi…da budeš astečka žrtva | |
27. | Ne bi…da budeš polarni istraživač | |
28. | Ne bi…da budeš prorok kod Maja | |
29. | Ne bi…da budeš vitez | |
30. | Ne bi…da robuješ u staroj Grčkoj | |
31. | Ne bi…da si član posade Apola 13 | |
32. | Ne bi…da si graditelj piramida | |
33. | Ne bi…da si lekar u XVI veku | |
34. | Ne bi…glumac u Šekspirovom pozorištu | |
35. | Ne bi…vojnik Aleksandra Velikog |
Za učenike III, IV, V i VI razreda osnovne škole | ||
Red. br. | Naslov | |
36. | Plavi konjić | |
35. | Adalbertova sećanja | |
38. | Povratak Bakovuka | |
39. | Trtko i velika krađa potoka | |
40. | Stari i novi prijatelji | |
41. | Na vrhove prstiju! | |
42. | Telefonske bajke | |
43. | Torta na nebu | |
44. | Beše dvaput baron Lamberto | |
45. | Zagonetni Iksilon | |
46. | Ćao, ti! | |
47. | Braca dolazi u grad | |
48. | Braca na Himalajima | |
49. | Karlson s krova ponovo leti | |
50. | Novi nestašluci Emila iz Leneberje | |
51. | Autobiografija | |
52. | Biti popularan: ilustrovani vodič | |
53. | Četiri deteta, tri mačke, dve …. | |
54. | Dlakovuk | |
55. | Jadnorog | |
56. | Pampiri | |
57. | Ptica | |
58. | Lutkalina | |
59. | Zavrti unazad | |
60. | Sedam novčića |
Za učenike VII i VIII razreda osnovne škole | |
Red. br. | Naslov |
61. | Frankenštajn ili moderni Prometej |
62. | Knjiga o džungli |
63. | Bljak!!! |
64. | Dobar dan, drugovi |
65. | Epik |
66. | Ko je ovde lud? |
67. | Klik |
68. | Otmica profesorke latinskog |
69. | Spasavanje Frančeske |
70.. | Ja kao ti |
71. | Knjige koje su progutale mog oca |
72. | Matje Idalf i čarolija trnja |
73. | Matje Idalf pred prvim izazovom |
74. | Ples u tami |
75. | Psihologija |
76. | Knjiga slučajnosti |
77. | Rez! |
78. | Sjaj zvezda na plafonu |
79. | Za starije od 16 |
80. | Mohito |
Dopunska literatura | ||
Red. br. | Naslov | |
81. | Školski atlas fizičke geografije | |
82. | Školski atlas fizike i hemije | |
83. | Školski atlas fosila i minerala | |
84. | Školski atlas istorije sveta | |
85. | Školski atlas istorije umetnosti | |
86. | Školski biološki atlas | |
87. | Školski botanički atlas | |
88. | Školski fiziološki atlas | |
89. | Školski matematički atlas | |
90. | Školski tehnološki atlas | |
91. | Školski zoološki atlas | |
92. | 250 najlepših igara za svaku priliku | |
93. | Kako napisati priču | |
94. | Kako pisati neknjiževne tekstove | |
95. | M-m-moo-gu a-a-akko hoću | |
96. | Grčka i rimska mitologija | |
97. | Kako se rađaju deca | |
98. | Zašto ljudi ratuju? | |
99. | Uvod u demokratiju | |
100. | Moć da se spreči samoubistvo |